Išlaisvinti kūrybiškumą (2020-10-30)

Tą pačią temą plėtoti per įvairių dalykų pamokas vis kitu aspektu – tai integruoto ugdymo pagrindinis principas, leidžiantis eiti ne tik į gylį, bet ir išlaisvinantis mokinio kūrybiškumą. Tai patvirtina 2a klasės žiburiukų veiklos.

Šį rugsėjį 2 a klasės mokiniai kelią į žinių pasaulį atvėrė mokydamiesi pagal integruoto ugdymo programą „Vaivorykštė“. Tai buvo nauja, gal todėl ir pirmoji mėnesio tema ,,Naujiena“. O naujienų susirinkus po vasaros atostogų buvo išties daug: daug aplankyta, daug nuveikta, daug naujo pamatyta ir sužinota.

Tad antrokai visas karščiausias naujienas nagrinėjo integruotų lietuvių kalbos, dailės ir technologijų, pasaulio pažinimo pamokų metu. Pirmiausia mokiniai per dailės ir technologijų pamoką perteikė savo atostogų įspūdžius pagamindami piešinių fotojuostelę „Mano vasara“. Tuomet lietuvių kalbos pamokų metu pasakojo apie tai, kur buvo, ką matė per vasarą – mokėsi reikšti mintis pilnais sakiniais. O štai per pasaulio pažinimo pamoką aptarė, kur galima smagiai praleisti atostogas Lietuvoje. Taip vieni iš kitų sužinojo, kuo įdomi ir išskirtinė mūsų Lietuva. Visas naujas žinias mokiniai kūrybiškai sujungė į vieną visumą ir parengė piešinių reportažą klasės erdvėje.

Kita įdomi 2a klasės mokinių integruoto ugdymo veikla – tai rašto ir knygos atsiradimo istorija. Veiklų metu mokiniai išsiaiškino, kokį ilgą kelią nueina laikraštis, knyga, kol atsiduria skaitytojo rankose, ir kiek daug profesijų žmonių šiame procese dalyvauja. Beje, ir patys mokiniai tapo ,,rašytojais“, nes kūrė knygos viršelį, knygos puslapius, tekstus pagal pačių susigalvotą siužetą bei knygos pavadinimą. Savo knygeles iliustravo ir kaip tikri knygų autoriai jas pristatė ir aptarė klasėje. Visą šią veiklą vainikavo pamoka mokyklos bibliotekoje „Mokausi išsirinkti knygą“. Bibliotekos vedėja supažindino mokinus, kur gyvena knygos, kuo skiriasi biblioteka ir bibliotekos skaitykla, kaip išsirinkti tikrai vertingą knygą. Mokiniams buvo parodytas filmukas „Kaip gimsta knyga“. Ypač antrokėliai džiaugėsi, kai veiklos pabaigoje gavo mokyklos bibliotekos skaitytojo pažymėjimus, leidžiančius būti teisėtais bibliotekos lankytojais ir skaitytojais.

Daug gerų emocijų mokiniams suteikė tema apie vardus. Lietuvių kalbos pamokų metu vaikai aiškinosi, kodėl kiekvienas žmogus turi vardą, kodėl į žmogų kreipiamasi vardu. Daug dėmesio mokiniai skyrė lietuviškų vardų reikšmės aiškinimui. Vėliau kiekvienas pasidomėjo, ką reiškia jo vardas, kada švenčiamas vardadienis. Dalis mokinių džiaugėsi, kad jų gyvenime atsirado nauja šventė – vardadienis. Veiklos pabaigoje visą surinktą informaciją antrokai meniškai įformino klasės stende „Mūsų vardai“. Stendą papuošė dailės ir technologijų pamokoje pagamintos pirmosios vardų raidės.

Dabar, sekdami stendo informaciją, mokiniai visada žino, kada sveikinti klasės draugus vardo dienos proga.

Taigi, mokantis pagal integruotą ugdymo programą kiekvieną temą per įvairias pamokas galima nagrinėti vis kitu aspektu. Tai ugdo kritinį mąstymą, palengvina išmokimą, mokiniui yra pateikiamas vientisas pasaulio vaizdas, o didžiausias privalumas – mokinys skatinamas kūrybiškai įsitraukti į mokymosi procesą, spartėja jo intelektinis bei emocinis vystymasis.

 

 

Priedai:


Atgal







Visagino savivaldybė
Švietimo ir mokslo ministerija
MOBIS







© 2024 Visos teisės saugomos
Visagino Žiburio pagrindinė mokykla

Energetikų g. 56 LT-31227 Visaginas, tel. +370 386 73359
Visagino Žiburio pagrindinė mokykla