Šis projektas išsiskyrė iš kitų kūrybinių projektų tuo, kad visas dėmesys buvo sutelktas ne į konkretų siekiamą galutinį rezultatą, o į patį kūrybinį procesą. Tai skatino projekte dalyvavusius 8a ir 7a klasių mokinius mėgautis kiekvienu darbo etapu, siekti atradimų nebijant suklysti. Nauja pasirodė tai, kad nepaprastų dalykų mokiniai ieškojo jiems įprastose erdvėse, kitaip pamatė žmones, objektus, kurių jie tartum nepastebėjo kasdienybėje. Vertinga, kad projekto metu buvo ugdomos būtiniausios XXI amžiaus kompetencijos – kūrybiškumas, kritinis mąstymas, gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti.
Buvo labai malonu bendrauti su į mokyklą atvykstančiais audiovizualinio meno kūrėjais, režisieriais Emilija Juzeliūnaite ir Jonu Juškaičiu. Iš pažiūros šie jauni žmonės sugebėjo suburti dviejų klasių mokinius į draugiškai bendradarbiaujančias komandas, su jomis bendravo pasitelkdami medijas, skatino kūrybiškumą, kritinį mąstymą skirdami užduotis, aptardami kultūros reiškinius, pačių mokinių atliktus darbus, pratino drąsiai išsakyti savo mintis, reflektuoti.
Mokiniai buvo paakinti pastebėti nepaprastus dalykus kasdienybėje, mokėsi tartis ir susitarti pasirinkdami kuriamų pasakojimų temas, lokacijos vietas, mokėsi garsų įrašymo, filmavimo, montavimo technikų. Mokytojai, stebėdami procesą, pasisėmė idėjų, kaip galima motyvuoti mokinius ir, mokant iš pažiūros neįdomių dalykų, pateikti medžiagą įdomiai, skiriant mokiniams kūrybines užduotis. Buvo naudingi ir įdomūs organizuoti mokymai mokytojams ir virtualiai, ir Vilniuje. Jie praturtino ne tik pateikta metodine medžiaga, bet ir susitikimais su nuostabiais jaunais kūrybininkais, kurių požiūris paskatino ir mokytojus daug ką pamatyti kitaip, suteikė idėjų.
Tėvai turėjo galimybę susipažinti su projekto veiklomis stebėdami vaikų dalyvavimą projekto veiklose, o miesto bendruomenė dar turi progos sužinoti, kokiomis naujomis formomis ugdomas mokinių kūrybiškumas, kritinis mąstymas susipažindami su mokinių sukurtais vaizdo pasakojimais ir audiodokumentika apie Visaginą parodoje miesto kultūros centre.
|