Tyrimų ir eksperimentų diena (2022-06-05)

Gegužės 26-ąją Visagino „Žiburio“ pagrindinėje mokykloje prasidėjo Tyrimų ir eksperimentų diena. Pagal parengtą pamokų tvarkaraštį kiekviena klasė buvo pakviesta įvairioms STEAM veikloms. Mokiniai turėjo galimybę pasitikrinti savo žinias ir sugebėjimus atlikdami eksperimentus arba įdomias praktines užduotis. Tokio darbo laboratorijomis virto biologijos, fizikos, matematikos, informacinių technologijų, geografijos kabinetai.

Pamoką 8-9 klasių mokiniams tema ,,Nuo žemės iki dangaus“ organizavo fizikos vyr. mokytoja Loreta Norvaišaitė kartu su svečiu iš Vilniaus – aviamodeliuotoju Donatu Pampiku. Mokiniai buvo supažindinti su variklio neturinčiomis skraidymo priemonėmis – sklandytuvais, jų techninėmis savybėmis bei galimybėmis, gebėjimu kilti ir išsilaikyti ore, pagrindiniais kylančių oro srovių formavimosi principais, skraidymo priemonėmis. Mokiniams buvo skirta užduotis apskaičiuoti aviamodelio starto, t, y. pradinį, greitį. Mokiniai, dirbdami grupėmis, netrukus užduotį įveikė. Tačiau pati įspūdingiausia pamokos dalis buvo praktinė, kai aviamodeliuotojas pademonstravo, kaip sklandytuvas kyla ir leidžiasi, sklando ore. Mokiniai buvo sužavėti ir nepagailėjo aplodismentų.

Į dar vieną mokytojos L. Norvaišaitės pamoką ,,Matuojame kitaip. Sąvaržėlių liniuotė” skubėjo 7a, 9a ir 10a klasės. Mokiniai bandė suprasti, kam buvo sudaryta metrinė matavimo sistema, dirbdami porose pagamino liniuotę iš sąvaržėlių ir išmatavo daiktus, palygino savo ir draugų gautus rezultatus. Šią veiklos idėją pasiūlė Rudaminos F.Ruščico gimnazijos fizikos mokytoja A.Bogumilo.

7a klasės mokiniai fizikos pamokoje ,,Bokštų varžybos” išsiaiškino, nuo ko priklauso kūnų stabilumas, pusiausvyra. Sužinoję, kas yra masės centras, mokiniai pasiskirstė į grupeles ir statė bokštus, kūrė tų bokštų dizainą. Pats aukščiausias ir stabiliausias sukurtas bokštas siekė 86 cm.

7-10 klasių mokiniai Tyrimų ir eksperimentų dienai ruošėsi iš anksto – gamino marsaeigius. Mokiniai domėjosi, kas tie marsaeigiai, kokia jų  paskirtis, domėjosi Marsu, palygino jį su Žeme, diskutavo, ar ten galėtų atsirasti gyvybė. Taip pat mokiniai rinko informaciją apie kosmoso šiukšles, aiškinosi, ar jos pavojingos Žemės gyventojams. Atlikę darbą, mokiniai mokyklos fojė surengė marsaeigių parodą, kurioje buvo eksponuojami ir Zarasų Pauliaus Širvio mokinių darbai. Ši paroda susilaukė didelio dėmesio.

Mokytoja Anastasija Muchajeva 5-6 klasių mokinius pakvietė į informacinių technologijų  pamoką „Fizinis aktyvumas ir sveikata“. Mokiniai pasinaudodami MicroBit kompiuteriuku sukonstravo ir suprogramavo asmeninius žingsniamačius, vykdė tris eksperimentus, skaičiavo nurodytus atstumus mokyklos teritorijoje. Kiekvienas mokinys nustatė savo fizinio aktyvumo normas, kad galėtų palaikyti sveiką gyvenimo būdą.

Per paskutinę pamoką 5-10 klasių mokiniai leidosi į smagų nuotykį statydami bokštus. Trumpai išsiaiškinę ir aptarę cento masės ir atramos ploto svarbą stabilumui, „architektai“ bandė įgyvendinti savo strategijas ir sukonstruoti aukščiausią bokštą. 

Į STEAM veiklas pakvietė ir matematikos mokytojas Zigmas Kuzmickas. Savo dėstomose klasėse jis aiškino sudėtingas algoritmų ir kitų lygčių užduotis ir tai, kur, kaip tai pritaikoma. Juk be aiškaus supratimo, kaip šias žinias pritaikyti praktiškai, kuo tai naudinga, mokiniai praranda ne tik motyvaciją, bet ir susidomėjimą disciplina. Mokytojo organizuotos pamokos mokiniams demonstravo, kad STEAM užsiėmimuose matematika dėstoma kartu su kitais mokslais - informatika, fizika, biologija, inžinerija, menais ir kt. Sujungiant skirtingas mokslo šakas, gautos žinios iš karto išbandomos praktiškai, o pati mokymo metodika parodo, kaip skirtingos disciplinos veikia kartu.

Per geografijos pamokas mokytojos Birutės Graužinienės tikslas   buvo sukurti topografinį žemėlapį. Pamokų pradžioje mokiniai prisiminė informaciją apie mastelį, pasaulio šalis, azimutą, sutartinius topografinius ženklus ir kibo į darbą. Kuriant topografinį žemėlapį reikėjo atlikti mokytojos pateiktas užduotis, vėliau patiems sukurti topografinius ženklus ir juos „patalpinti“ popieriaus lape. Baigiantis pamokai, mokiniai džiaugėsi darbo rezultatais -  sukurtais topografiniais žemėlapiais.

Technologijų mokytojai Rimantas Malinauskas su Dovile Nikitina mokė penktokus ir šeštokus iš popieriaus ir kartono statyti pilis. Per šias pamokas mokiniai susipažino su kai kuriomis erdvinėmis geometrinėmis figūromis, išmoko jas pagaminti iš popieriaus, iš jų statė pilis ir bokštus. Mokinių pagaminti darbai pradžiugino pačius autorius ir papuošė muzikos ir dailės kabinetus.

Mokytoja Almutė Vaitkūnienė vedė pamoką „Gamtinės atrankos modeliavimas“, kurios tikslas - imituoti gamtoje vykstančią gamtinę atranką. Mokiniai gamino skirtingus sparnus turinčius „paukščius“. Eksperimento metu nustatė, kurie paukščiai „nuskrieja“ didesnį atstumą, atliko skaičiavimus, braižė grafikus.

Pasibaigus tyrimams ir eksperimentams, klasės vadovės pakvietė mokinius refleksijai. Vaikai apmąstė, ką per pamokas  Sužinojo, kaip įgytas patirtis galės  Taikyti, ar  patiko Eksperementuoti, ką Atrado sau nauja, ir išsakė Mintis būsimai STEAM dienai.

Priedai:


Atgal







Visagino savivaldybė
Švietimo ir mokslo ministerija
MOBIS







© 2024 Visos teisės saugomos
Visagino Žiburio pagrindinė mokykla

Energetikų g. 56 LT-31227 Visaginas, tel. +370 386 73359
Visagino Žiburio pagrindinė mokykla